Wednesday, February 3, 2021

(Flute Duo) J.L.Tulou 3 Duos for 2 Flutes op.12-No.1 e-moll Masakazu K...


フルートをしている人の間ではそこそこ有名な作曲家です。 演奏家としてもかなりの実力だったようです。しかも楽器製造者だったというのは今回初めて知りました。

私がまだ若かった頃に聞きかじった話ですが、彼の晩年にはもう現在のフルートとほぼ同じ形のベーム式のフルートが 完成していたようですが。彼は古い形のフルートに固執して全く新しいものを演奏しようとは思わなかったようです。 そしてアルコール依存者になってしまい、酔っ払ってフラフラになりながらも完璧な演奏をしたと伝えられています。

He is a composer who is reasonably famous among flute players. It seems that he was quite capable as a performer. Moreover, I learned for the first time that he was a musical instrument maker.

It's a story I heard when I was young, He stuck to the old flute and didn't try to play a whole new one. In his later years, a Boehm flute that had almost the same shape as the current flute was completed. And he has become an alcoholic. But while he was drunk, he reportedly performed perfectly.


No comments:

Post a Comment