Wednesday, November 11, 2020

私が演奏しています。クーラウのフルート3重奏です Op.13 No.1 D-dur

クーラウのフルートトリオ作品13番-1ニ長調です。 この曲は2番に比べて演奏機会が少ないです。 これの録音については、なかなか手を焼きました。特に第3楽章は6/8拍子でロンドソナタ形式、3拍子系は苦手なこともあるし、展開部が難解なため、一度録音したものの気に入らずとりなおしました。なんだかんだと苦労して録音したのでぜひとも聴いてください。
あと古文書のような楽譜だったのも苦労の一因です。

Kuhlau's flute trio work No. 13-1 in D major. This song has less chance to play than No. 2. 
I had a hard time recording this. Especially the 3rd movement is Rondo Sonata format with 6/8 time signature, I'm not good at triple time, and it's difficult to interpret the development part of this. I recorded it once, but I didn't like it and took it again. I had a hard time recording it, so please listen to it. Another reason for the difficulty is that the score was like an old document.

No comments:

Post a Comment